L’estudi igualadí Evvo presenta els supermercats del futur
SuperLab. Aquest és el nom del supermercat del futur. L’estudi igualadí Evvo amb Pep Valls al capdavant ha presentat un nou concepte de supermercats després d’anys d’estudi i aplicant la seva experiència en la planificació d’àrees comercials. El projecte neix a partir de detectar dues realitats: una és que anar al supermercat no està concebut com una activitat agradable i l’altra és que el sector ha quedat endarrerit pel que fa a l’aplicació de les noves tecnologies. El projecte SuperLab proposa un procés de compra personalitzada amb la tecnologia i la comprar ética com a principals pilars. Evvo considera que el projecte que avança les tendències futures tot unint els conceptes de la botiga física i on-line.
SuperLab renova l’espai físic convencional dels supermercats i el converteix en un lloc diàfan amb espais orgànics i formes acollidores. SuperLab proposa quatre grans zones. Quan l’usuari hi entri es trobarà la recepció i el punt d’informació. És aquí on s’identificarà en un dels tòtems amb pantalla tàctil que hi haurà instal·lats perquè el supermercat sàpiga que és allà i pugui donar-li totes les facilitats. A partir d’aquí escollirà si vol ser acompanyat per un assistent que l’ajudi o bé prefereix fer la compra pel seu compte.
Juntament amb la recepció i el punt d’informació, hi haurà una zona de descans amb taules i sofàs per realitzar la compra on-line amb tauletes de navegació individuals. Si el client prefereix fer la compra de manera física, podrà accedir a la zona d’exposició del producte. La fruita i la verdura tindran un tractament especial, ja que part del producte exposat haurà estat conreat a l’hort i a l’hivernacle de SuperLab. Pel que fa al producte sec es procurarà el mínim ús de prestatgeries i el protagonisme el tindrà una gran pantalla tàctil on es podrà veure tot l’estoc del supermercat. La darrera part de SuperLab és la corresponent al magatzem i quedarà amagada. L’usuari que hagi fet una compra física podrà deixar el carro en una cinta i se li prepararà perquè pugui emportar-se-la o li sigui enviada a casa. Amb aquest nou concepte, SuperLab evita que l’usuari hagi de fer cua per pagar el producte. Amb tot això, SuperLab proposa la introducció de diferents conceptes i una proximitat més gran amb l’usuari.
La presentació del projecte s’ha fet a l’Hotel Mandarín de Barcelona en col·laboració amb Porcelanosa. Pep Valls espera que SuperLab sigui una realitat o poder començar a fer alguna prova pilot.
Cal recordar que Evvo és una empresa d’innovació especialitzada en el sector dels supermercats. Amb seu a Igualada, treballa per tot Espanya, Portugal i els Emirats Àrabs.