L’Anoia se suma a la vaga feminista del 8 de març
La Plaça de l’Ajuntament d’Igualada ha estat un dels punts de trobada aquest dijous al migdia de la concentració en motiu de la vaga feminista convocada per aquest 8 de març davant dels ajuntaments d’arreu del País.
Unes 200 persones s’han concentrat per donar suport a la convocatòria de vaga laboral, educativa, de cures i consum d’ aquest 8 de març que, coincidint amb el Dia Internacional de la Dona, pretén lluitar contra les desigualtats. Amb el lema “Si les dones parem, s’atura el món”. En la concentració s’ha llegit un manifest reivindicant la lluita de les dones per acabar amb les desigualtats laborals i socials.
A la tarda s’ha dut a terme una manifestació que ha tingut el seu inici a la Plaça de la Masuca i ha recorregut bona part dels carrers d’Igualada fins a la Plaça de l’Ajuntament.
Altres municipis de la comarca s’han sumat a les concentracions del migdia de dijous al davant dels ajuntaments. Òdena ha penjat davantals liles, durant tot el dia, als balcons de la majoria d’edificis públics, sumant-se a a la reivindicació feminista de denúncia de la bretxa salarial, la precarietat laboral de les dones i la cronificació de l’atur femení.