Neix un portal web dedicat a l’economia circular i al mercat d’intercanvi entre empreses de l’Anoia
La Unió Empresarial de l’Anoia ha impulsat un nou portal web amb la voluntat d’acompanyar i guiar les empreses cap a la transició energètica i els Objectius de Desenvolupament sostenible. Aquest nou portal vol recollir la informació, les eines i estratègies a l’abast de les
empreses per fer-los-hi més fàcil i proper.
Es tracta d’una iniciativa sorgida arran de la pandèmia provocada per la COVID-19 i revertida en oportunitat: una eina digital per ajudar a les empreses a replantejar la seva manera d’encarar l’estratègia empresarial tenint en compte tots aquests conceptes per tal de minvar l’impacte que es empreses (i persones) tenen en l’entorn i per posar un gra de sorra a la sostenibilitat del territori.
La iniciativa està impulsada per la Unió Empresarial de l’Anoia (UEA) conjuntament amb la col·laboració de l’Associació Empresarial del Polígon Industrial Les Comes (AEPIC), a través de la plataforma web d’Economia Circular i el Mercat d’Intercanvi.La iniciativa està basada per una part, pel portal www.economiacircular.uea.cat i pel Mercat d’Intercanvi, que complementa aquest portal web. Són fonts de recursos i eines per allargar la vida útil dels productes per tal de facilitar l’intercanvi de productes des de les empreses cap a altres, entitats i particulars, a través d’una gran diversitat de productes, material d’oficina, mobiliari, decoració, llibres, terminals, informàtica i electrònica, material industrial, entre d’altres.
La plataforma és oberta a totes les empreses de la comarca de l’Anoia que vulguin oferir materials i productes. Els oferents hauran de registrar-se per poder oferir un producte, però tothom qui ho vulgui, podrà sol·licitar-los, ja sigui empresa, particular o organització, tenint preferència per obtenir els productes les entitats i centres educatius.