Socialistes i CUP censuren que el govern d’Igualada fitxi els alcaldes de Castellolí i Veciana com a càrrecs de confiança
Els alcaldes de Castellolí i Veciana, Joan Serra i Jordi Servitge, han sigut nomenats càrrecs de confiança del govern de l’Ajuntament d’Igualada. Serra, que és alcalde de Castellolí per ERC, serà Delegat de Captació d’Inversions d’Igualada amb un sou de 50.000 euros anuals i Servitge, que és alcalde de Veciana pel PDECat, serà Delegat de Barris i Promoció Turística d’Igualada amb un sou, també, de 50.000 euros.
Tant el grup municipal dels Socialistes d’Igualada com el de la CUP s’han pronunciat en contra d’aquests nomenaments. El PSC afirma que “no és ètic” i qüestiona la selecció dels dos alcaldes per aquests llocs de responsabilitat i pregunta si les alcaldies de la comarca ara són la nova borsa de treball de l’Ajuntament d’Igualada. D’altra banda, el grup socialista demana quina és la justificació, des del punt de vista professional, dels dos escollits per ocupar aquests càrrecs a Igualada.
Els socialistes també requereixen que Marc Castells expliqui quina serà la dedicació de Joan Serra i Jordi Servitge com a càrrecs de confiança d’Igualada i si deixaran de ser alcaldes dels seus municipis o no. El PSC es mostra sorprès perquè l’Ajuntament d’Igualada contracti els alcaldes de Castellolí i Veciana, d’ERC i el PDECat, quan s’entén que haurien de dedicar-se al seu poble com a alcaldes que són. Socialistes d’Igualada també apunta que el govern del PDECat de Marc Castells quedarà convertit com el govern amb més càrrecs de confiança que hi ha hagut mai a la ciutat amb una despesa de prop de 200.000 euros anuals.
Per la seva banda, la CUP també s’oposa al nomenament dels alcaldes de Castellolí i Veciana com a nous càrrecs de confiança del govern d’Igualada. Consideren “inaudit” que persones que tenen altes responsabilitats polítiques als seus municipis com a alcaldes que són, passin a formar part del nucli dur del govern de la ciutat i lamenten que Castells hagi creat aquests dos vestits a mida en forma de càrrecs de confiança. A més, qüestionen els perfils professionals de Joan Serra i Jordi Servitge per assumir aquesta tasca. També demanen si Serra deixarà de ser alcalde de Castellolí, on ja cobra 27.000 euros anuals, o bé sumarà aquesta quantitat als 50.000 euros que li pagarà cada any l’Ajuntament d’Igualada. La CUP lamenta el “desvergonyiment” del govern de Marc Castells a l’hora de fer aquests fitxatges.