135 alumnes pujen al programa “Conciliabus” impulsat per l’Ajuntament

Aquest curs, el programa ‘Conciliabus’, impulsat per l’Ajuntament, ja té 10 rutes actives per a sis escoles de la ciutat. Aquesta iniciativa, promou que l’alumnat vagi als centres educatius aprofitant les rutes del bus urbà, a peu o amb bicicleta, acompanyats d’un monitor.

Un total de 135 alumnes s’han inscrit enguany al programa ‘Conciliabus’. L’objectiu d’aquesta iniciativa te per objectiu, conciliar el temps de les famílies i també promoure l’educació viària i l’autonomia dels infants.

Aquest curs, l’escola La Sèquia, amb una ruta que combina un tram a peu i un altre amb bus, s’ha afegit a aquest programa. El curs passat, el “Conciliabus”, ja l’oferien escoles com l’Ítaca, el Puigberenguer i Serra i Hunter amb rutes en bus, mentre que l’Escola les Bases té una ruta en bus i una altra en la qual un tram es recórrer en un bus i un altre a peu.

El programa ‘Conciliabus’ està obert a totes les escoles i instituts de la ciutat. El poden sol·licitar els centres educatius i les AFA, i per posar-lo en marxa, cal que hi participin un mínim de cinc o sis alumnes.

La iniciativa forma part del projecte ‘Temps x Viure’ i està impulsat per la regidoria de Feminismes i LGTBI de l’Ajuntament de Manresa. A més, també va en sintonia, amb la proposició aprovada per l’Ajuntament l’any 2022 que aposta per uns entorns escolars saludables i sostenibles amb accions com aquesta, de promoció de l’ús de la bicicleta, la mobilitat a peu, el transport públic, la sostenibilitat i el civisme.

 

 

 

 

(Vistes 2, 1 Vistes avui)

Contingut Relacionat

La nostra web utilitza cookies per a una millor experiència d'usuari. Consulta la nostra política de cookies per obtenir més informació sobre les cookies i com les utilitzem. Més informació

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close