La Generalitat urgeix a l’Estat que inverteixi a l’R4 per evitar més esllavissades i demana incloure-la al traspàs integral

La consellera de Territori, Ester Capella, urgeix a l’estat espanyol que inverteixi en el manteniment de la línia R4 per evitar esllavissades com la que diumenge hi va haver a entre Vacarisses i Castellbell i el vilar, en aquesta línia que uneix Manresa i Sant Vicenç de Calders passant per Barcelona.  La Consellera Capella va fer aquestes declaracions aquest dimarts a la tarda en una visita a l’Ajuntament de Vacarisses.

En una visita al municipi dos dies després del descarrilament d’un tren degut al despreniment de roques, Capella ha denunciat una “falta d’inversions històriques” i ha acusat l’executiu estatal d’opacitat respecte les actuacions fetes.

Si bé el tram de l’R4 a l’altura de Vacarisses inicialment queda fora de l’acord amb el govern espanyol per al traspàs integral de Rodalies, la consellera ha demanat incloure’l per assumir-ne la gestió i garantir un millor manteniment. La consellera ha assegurat que això els permetria “estudiar cada tram de via” per fer-hi les actuacions necessàries. A l’espera que avancin les negociacions i es materialitzi aquest traspàs, però, la consellera ha demanat que sigui el govern espanyol qui assumeixi les responsabilitats de la infraestructura: Afirmen que tenen la obligació de garantir que els trens funcionin i circulin en condicions òptimes.

Per la seva banda l’alcalde de Vacarisses, va demanar més inversions en aquesta línia per evitar més accidents.

El descarrilament del tren va tenir lloc aquest diumenge pels volts de tres quarts de 8 del matí, i no va provocar ferits.   Era un tren, que circulava entre Manresa i Sant Vicenç de Calders, on hi anaven 37 viatgers. Es van haver d’activar els protocols en coordinació amb Protecció Civil per procedir al seu transbordament a un altre tren. La línia va recuperar servei normal l’endemà dilluns.   Adif va informat que el punt on es va produir l’esllavissada provocada per les pluges té una malla de protecció i està a tres quilòmetres d’on es va registrar l’accident de 2018. La malla, diu Adif, va minimitzar l’impacte del despreniment. També ha precisat que a la ubicació de l’accident del 2018 es van fer obres per valor de 8 milions d’euros.

 

(Vistes 13, 1 Vistes avui)

Contingut Relacionat

La nostra web utilitza cookies per a una millor experiència d'usuari. Consulta la nostra política de cookies per obtenir més informació sobre les cookies i com les utilitzem. Més informació

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close