La plataforma pel desdoblament de la C55 eleva el to i exigeix que el compromís del govern per fer l’estudiï sobre el 2+2 no quedi en paper mullat
La plataforma en defensa del desdoblament de la C55 ha elevat el to i exigeix que el Govern inclogui el 2+2 a l’estudi informatiu. Tot i que fa unes setmanes la plataforma va celebrar el compromís del Govern per incloure el 2+2 a l’estudi informatiu del tram entre Manresa i la C-58 a Castellbell, han constatat amb sorpresa l’anunci d’inversió que ha fet avui Territori per transformar en els pròxims dos anys 76 quilòmetres de carreteres en 2+1. La plataforma entén el desdoblament com una qüestió de necessitat imperiosa i que està “justificat”.
La presentació del pla estratègic de carreteres per als pròxims anys i fins el 2030, que no diu res de la C55 i el seu objectiu de desdoblar-la, ha posat en alerta a la Plataforma pel desdoblament de la C55, que es va constituir ara fa un any.
L’anunci d’aquest dimarts, s’ha fet després que la plataforma aconseguís el Compromís del Departament de Territori d’estudiar la viabilitat del 2+2. El que suposava un gran pas endavant, ara veuen que pot quedar en paper mullat.
Els partidaris del desdoblament, desconfien que els estudis que s’estan elaborant acabin recullin totes les possibilitats
El principal objectiu de la plataforma és, doncs, fer pressió perquè el projecte constructiu pugui estar enllestit pel juny de l’any que ve i que el juny del 2027 puguin començar les obres.
Per tal que el compromís per desdoblar la via s’aprovi amb rang de llei i amb els suports necessaris, la plataforma ha concertat una compareixença al Parlament per explicar als partits polítics la situació que es viu diàriament a la C-55.