L’avaria de Renfe costarà 15 milions d’euros i la línia R4 no estarà reparada fins d’aquí a dos mesos

Encara pel que fa a la incidència a Rodalies, ahir el ministre de Transports, Oscar Puente va comparèixer per explicar l’abast de l’avaria. Segons va explicar, el cost estimat de resoldre la incidència i reposar les instal·lacions malmeses s’enfila als 15 milions d’euros.

Des del Ministeri de Transports expliquen que es treballa a contrarellotge per restablir alguns serveis i que les restriccions afecten uns 120.000 viatgers al dia, el 30% del total dels que fan servir la xarxa de Rodalies.

Tot i això, pel que fa a la R4, la línia que passa per Manresa tardarà dos mesos en poder-se reparar, una situació que lamenten des del Consell Comarcal del Bages.

No és la primera vegada que l’R4 acumula retards i incidències. De fet, això és el que lamenten molts usuaris que diàriament han d’utilitzar aquest mitjà de transport.

Aquesta situació afecta, expliquen des del consell comarcal, a la classe treballadora de la comarca que ha d’anar i venir dels seus llocs de treball. És per això, que aposten pel traspàs de rodalies.

Aquells usuaris que hagin de fer servir els propers dos mesos la línia R4 de Rodalies, tindran dos trens per hora i sentit que de Manresa a l’Hospitalet.

És una línia que, de normal ja acumula incidències i retards i per tant, des d’aquesta institució comarcal

Segons Óscar Puente, el cost estimat de resoldre la incidència i reposar les instal·lacions malmeses s’enfila als 15 milions d’euros. A més, Renfe haurà de gastar en habilitar transports alternatius uns 5 milions d’euros, el mateix import que es calcula que deixarà d’ingressar en concepte de bitllets –uns 3,2 milions de viatges en dos mesos.

El titular del ministeri de Transports ha explicat que es treballa a contrarellotge per restablir alguns serveis i que les restriccions afecten uns 120.000 viatgers al dia, el 30% del total dels que fan servir la xarxa de Rodalies.

 

Puente ha denunciat que Catalunya “fa massa temps” que pateix actes vandàlics sobre les infraestructures i ha assenyalat que és on s’hi produeixen més incidències de tot Espanya tant pel que fa als serveis de Rodalies, serveis convencionals i, també, de l’alta velocitat.

En concret, als serveis de Rodalies i de trens convencionals de Catalunya hi va haver 5.805 incidències alienes amb afectació a la seguretat entre el 2019 i el març del 2024. Puente ha concretat que són el 52,8% de les del conjunt de l’Estat i 2,8 vegades més que a Madrid, on hi ha molts més viatgers.

El ministre també ha dit que Catalunya encapçala les incidències per delictes contra les persones –com ara agressions a personal o a altres viatgers–. En concret, aquí es concentren el 58,2% del total de casos.

El mateix passa amb el llançament de pedres als trens: 521 a Catalunya dels 1.191 del conjunt de l’Estat; i en la col·locació d’obstacles a les vies: 237 incidències a Catalunya de les 618 totals.

El ministre ha dit que dubta que la incidència d’actes vandàlics “anormalment elevada” a Catalunya es resolgués amb el traspàs de competències de Rodalies a la Generalitat, pendent de concretar-se. I ha afegit que seria “una bogeria” que es tracti d’actes de contestació pel mal funcionament del servei.

Segons Puente, cal posar l’accent en resoldre aquesta situació i s’ha mostrat convençut que, si s’aconsegueixen reduir les incidències alienes als gestors de les vies i dels trens, Rodalies oferiria “un servei molt millor” que l’actual.

 

(Vistes 30, 1 Vistes avui)

Contingut Relacionat

La nostra web utilitza cookies per a una millor experiència d'usuari. Consulta la nostra política de cookies per obtenir més informació sobre les cookies i com les utilitzem. Més informació

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close