Només el 25% dels docents tenen el nivell C2 de català, que el Govern vol exigir als nous professors

El Govern vol que el nivell C2 de català sigui un requisit per accedir a la docència a partir del curs 2025-26. Així ho va establir el Decret del règim lingüístic –actualment suspès de forma cautelar pel TSJC-, que vol reforçar el català a l’escola en diferents fronts, un dels quals és el nivell lingüístic del professorat. Segons dades obtingudes per l’ACN, ara mateix només acredita el C2 el 25% de l’actual plantilla docent, ja siguin funcionaris, interins, substituts o personal laboral. El tenen el 29,2% dels professors de secundària i tan sols el 21% dels mestres de primària. En tot cas, el decret no afectaria aquests més de 90.000 docents que ja exerceixen a Catalunya, sinó els que s’incorporin a partir del curs 25-26.

A les nostres comarques, la situació no és massa diferent. Solsonès i Berguedà són les dues comarques on hi ha un percentatge més elevat de docents amb el nivell superior de català.   Mentre que al Solsonès la taxa de professor amb aquest ascendeix fins al 33,3% , al Berguedà seria del 33%. Les segueixen Osona, amb el 28,9%, el Bages, amb el 28,1%, l’Anoia amb el 26% i el Moianès ocuparia el darrer lloc amb el 24,7%.

De la mateixa manera que passa a la resta del país, hi ha una significativa diferència entre els docents de primària i de secundària. En el cas del Bages, per exemple, quasi un de cada quatre mestres de primària tenen el nivell, mentre que en el cas de la secundària puja fins al 32,6%. La situació és similar a Osona, l’Anoia, el Berguedà i el Moianès.

En canvi al Solsonès és de les poques comarques catalanes on hi ha un percentatge més elevat de docents de primària amb el nivell C2 de català. El tenen el 33,8%. En canvi els de secundària estan lleugerament per sota: se situen en el 32,5%.

 

 

(Vistes 14, 1 Vistes avui)

Contingut Relacionat

La nostra web utilitza cookies per a una millor experiència d'usuari. Consulta la nostra política de cookies per obtenir més informació sobre les cookies i com les utilitzem. Més informació

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close