El Govern incorporarà un tercer carril, barreres o separadors a 400 quilòmetres de carreteres per reduir accidents
El Govern ampliarà el sistema de la C-55 en sentit nord fins a Súria i en el sud fins a Abrera. Forma part del pla que ha presentat en 22 trams de carreteres per reduir els accidents mortals, especialment els frontals, que representen la meitat dels sinistres entre conductors.
En els últims anys, els registres mostren un estancament de la sinistralitat, amb una vuitantena de morts l’any i un repunt dels xocs frontals. Després d’analitzar on i perquè es produeixen aquests xocs, el Departament de Territori ha traçat un pla per aplicar a més de 400 quilòmetres la metodologia 2+1, que consisteix a incorporar un tercer carril amb separació de sentits, per permetre avançaments segurs, barreres físiques o separadors. Amb un pressupost de 664 milions, l’executiu espera evitar entre el 80% i el 100% dels accidents mortals d’aquests trams després de fer les actuacions.
A més de la C-55, alguns dels trams amb calçada única on s’actuarà fins al 2030 són la B-224, entre Sant Esteve Sesrovires – Piera, la C-14 entre Ponts – Oliana, la C-15 entre Vilafranca del Penedès – la Pobla de Claramunt, o la C-37, entre Manlleu – la Vall d’en Bas.
Les actuacions se centraran en 418 quilòmetres que concentren més sinistres frontals, que tenen calçada única, són d’alt nivell tècnic i, per tant, permeten elevades velocitats de circulació i per on passen més de 5.000 vehicles al dia.