Reobren les botigues de més de 400 metres quadrats
Els comerços amb una superfície de venda superior als 400 metres quadrats i els centres comercials han tornat a aixecar persianes aquest dilluns, després de pràcticament dos mesos sense activitat. Això sí, només de dilluns a divendres i amb un aforament del 30%. A més, en el cas dels grans locals comercials, les botigues hauran d’acotar l’espai d’obertura a una superfície de venda de 400 metres quadrats.
A Manresa s’ha pogut veure força afluència de gent a les entrades dels locals comercials. I és que després de 2 mesos de tancament, la gent té ganes de compres, i, molts d’ells, també aprofitaven per fer canvis i devolucions dels regals nadalencs.
L’obertura respon a l’anunci que va fer divendres el Govern de la Generalitat en què afegia una petita flexibilització de les restriccions i va prorrogar una setmana més les mesures vigents, com el confinament comarcal o els horaris de la restauració. Una de les principals novetats és l’obertura dels centres comercials i les botigues de més de 400 metres quadrats, després que el Procicat en decretés el tancament el 7 de gener. Tot i així, la restauració dels centres comercials ha de continuar tancada.
Així mateix, els comerços continuaran tancats els caps de setmana, a excepció de les botigues de serveis essencials, així com centres de veterinària, llibreries, concessionaris d’automòbils o centres de jardineria, que estan exempts d’aquesta restricció i poden continuar oberts, sigui quina sigui la seva superfície, durant qualsevol dia de la setmana i amb les mesures d’higiene i seguretat recomanades.