Primer any de les modificacions per millorar el servei Manresa-Barcelona de Monbús
El balanç del primer any de l’adjudicació de la concessió del servei de transport per carretera Manresa-Barcelona i viceversa a l’empresa Monbús no és gens satisfactori en opinió dels usuaris.
L’empresa es va fer càrrec del servei a mitjans de desembre de 2016, i el mes de maç, ara fa un any, es van introduir algunes millores, ateses les nombroses queixes dels usuaris i ajuntaments.
Des dels inicis ja van començar les contrarietats, ja que la companyia substituïa per ordre judicial la UTE Bages Exprés, formada per les empreses Castellà, Julià i Alsina Graells. La sentència del Suprem considerava que Monbús havia guanyat el concurs i no Bages Exprés i va desautoritzar la Generalitat, que havia donat menys punts a Monbús en valorar que l’oferta econòmica que feia es basava en valors anormals i desproporcionats. I d’un inici per ordre judicial, un final de primer aniversari amb l’encàrrec d’una auditoria sobre aquest servei de bus per part de la Generalitat com a pas previ a posar en marxa el rescat de la concessió de la línia, com ja ha passat a Igualada, en el cas que es detectin problemes que ho acreditin.
Durant aquest any hi ha hagut tota mena d’incidències en les quals els usuaris del servei n’han sortit sempre perjudicats: accidents, retards, desviaments per desconeixement de la ruta per part dels conductors, gent dreta, llargues esperes, vehicles avariats, etc.
Els usuaris es van organitzar i van començar a fer públiques incidències, Els ajuntaments de Manresa i Olesa hi van intervenir per demanar explicacions. La Generalitat va recollir un centenar d’incidències en un mes i va advertir que, o hi havia una rectificació «immediata» per part de l’empresa, o començaria a imposar sancions. La resposta de l’empresa va ser, el mes de març de 2017, canvis d’horaris i modificacions, però van continuar els problemes amb els motors o màquines validadores, portes que no tanquen i retards que definitivament fan veure als usuaris que el canvi de companyia ha estat per empitjorar.