Un curtmetratge reivindica el paper del petit comerç; en l’imaginari col·lectiu solsoní Xinxunxan
Solsona ha estrenat aquesta setmana a les xarxes Xinxunxan, un curtmetratge de ficció que reivindica el rol del comerç; local en la creació de l’imaginari col·lectiu solsoní i la vertebració de la comunitat.
Dirigit i produït per Elisabeth Produccions amb un repartiment local, aquest film és un encàrrec de la regidoria de Desenvolupament Local de Solsona per potenciar el teixit comercial a través del màrqueting indirecte.
L’audiovisual, estructurat en tres capítols, mostra una amplia diversitat de botigues i establiments que il·lustren l’extens ventall de possibilitats d’una població, per petita que sigui, si el comerç; i el sector serveis, en general, són vius.
A banda de la proximitat i confiança dels botiguers, !’audiovisual posa el focus en la qualitat i el valor emocional deis productes fets i venuts a casa, com les espardenyes, els ganivets Pallares, els embotits o la coca de croissant, per esmentar-ne alguns. implícitament, l’espectador hi reconeixerà també les bondats del comerç local que no es troben en la compra electrònica.
El projecte té un segell completament solsoní, no només per l’equip, sinó també pel repartiment. Alumnes del Tatrau Escola de Teatre que s’interpreten a si mateixos, actors amateurs solsonins, famílies deis infants, o botiguers…
Aquest projecte ha tingut un cost de 7.260 euros i ha estat finançat amb fons europeus Next Generation, en el marc de les campanyes de potenciació del centre comercial urbà, i una subvenció del Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya.