Preocupació pels índexs d’abandonament escolar
Un estudi de la Fundació Bofill ha trobat que més del doble dels estudiants que no assoleixen les competències bàsiques a 4t d’ESO abandonen els estudis postobligatoris que no pas entre els alumnes que sí que superen les proves de nivell. D’aquests, els que solen abandonar l’escolarització son els que han repetit algun curs i també els estudiants de nacionalitat estrangera. Aquesta és una de les grans preocupacions dels experts.
Des del curs 2016-17, l’FP ha tingut una gran millora, reduïnt l’abandonament des del 19% fins al 14,8%. Al batxillerat, però, l’abandonament ha pujat del 3,8% fins al 4,7%. Aquest estudi ha posat la segregació entre els principals problemes del sistema educatiu. Els centres més segregats son els que tenen l’índex d’abandonament més alt.
Els experts reclamen que les institucions comptin amb l’expertesa del professorat a l’hora de generar els sistemes educatius, i que es tingui en compte la seva experiència en la gestió del dia a dia dels alumnes.