L’oficina del Síndic de Greuges visita Torelló
Torelló ha rebut la visita del Síndic de Greuges, que s’ha desplaçat per atendre les queixes i consultes dels ciutadans. Ton Clapés, tècnic del servei d’atenció a les persones de la Síndica, ha explicat la missió d’aquesta institució. Durant la seva visita, Clapés ha destacat la gran varietat de temes que arriben a l’oficina del Síndic, que van des de qüestions d’atributs, medi ambient, salut, i educació, i que sovint depenen de l’època de l’any o del municipi que es visita.
Clapés ha posat èmfasi en les garanties que ofereix el Síndic, destacant que quan es rep una queixa, l’administració afectada està obligada a respondre. L’acord signat entre l’Ajuntament de Torelló i el Síndic inclou el desplaçament d’un cop a l’any a la ciutat, així com la presentació d’un informe anual sobre les queixes i consultes recollides. Clapés, ha destacat una de les principals problemàtiques detectades, subratllant que moltes queixes arriben al Síndic perquè els ciutadans no han rebut resposta de les administracions.
La visita a Torelló és una mostra més de l’esforç del Síndic de Greuges per escoltar i donar resposta a les preocupacions dels ciutadans, assegurant que l’administració compleixi amb els seus deures