Unitat mòbil d’atenció al consumidor para a Sant Pere de Torelló per la pedregada
La Diputació de Barcelona ha portat aquest dimarts al matí la seva unitat mòbil d’nformació al consumidor per assessorar als afectats per la pedregada del passat 2 d’agost. Aquest episodi meteorològic va malmetre teulades, vehicles i mobiliari del poble de manera generalitzada i un miler d’immobles i més de 300 cotxes van quedar afectats. La visita d’avui ha servit per orientar les persones afectades en matèria de consum davant de les companyies asseguredores.
L’Ajuntament de Sant Pere va demanar que es declarés tot el municipi com a zona catastròfica, un fet que encara no s’ha produit però que podria canviar la manera de reclamar en cas que acabés passant. El fet que la pedregada tingués l’impacte que va tenir, i també de viure en un moment on de seguida van córrer imatges per les xarxes socials i els mitjans, ajuda a que les asseguradores tinguin menys opcions de no complir amb els seus contractes.
Els tècnics d’atenció al consumidor de la diputació han estat durant quatre hores al poble i hi han atès a un gran nombre de veïns. De fet, passejant pels carrers del centre del municipi, encara es poden veure les afectacions de la pedregada, i encara hi ha molts operaris reparant teulades.